„A kereszténység maga az egyetemes isteni igazság, tehát magába foglalja az egyetemes emberi kultúra legtisztább, legmélyebb eszméit.”

Hírek

2024.06.17.

Pócspetri – Sümeg – köszönő levél

Szeretnénk még egyszer köszönetünket kifejezni azért, hogy iskolánk 31 tanulója részt vehetett a sümegi 2 napos kiránduláson.

Az utazásra 2023. június 3-4. napján került sor és egészen biztosan állíthatom, hogy gyermekeink életre szóló élménnyel, rengeteg emlékkel tértek haza. A diákjaink nagy része sajnos nem jut el ilyen helyre a családjával, sokan igazából csak Pócspetrit ismerik, ritkán járnak a közeli nagyvárosokban, Nyírbátorban vagy esetleg a megyeszékhelyen, Nyíregyházán. Ezért is voltak elmondhatatlanul izgatottak, amikor megtudták, hogy a színvonalas előadásukat a fenntartó azzal jutalmazta, hogy elutazhatnak Sümegre, és teljesen ingyenesen ott tölthetnek két napot. Már az utazás előtt utána- néztek, hány kilométert kell majd utaznunk, adatokat gyűjtöttek Sümegről és a környékről, képeket kerestek, hogy láthassák a hotelt, a Balatont, azokat a helyeket, ahová majd utazni fogunk.

Az utazás napján mindenki izgatott és lelkes volt. Elsőként Budapesten, a Hősök terén, a Városligetben sétáltunk, majd megnéztük a Puskás Arénát és az Országházat is. Az esti órákban érkeztünk meg Sümegre, és a szállás elfoglalása, a vacsora után egy kellemes sétát tettünk a városban. A másnapi program is sűrű volt. Reggel a ferences templomot tekintettük meg, és Viktor atyának köszönhetően beléphettünk a mellette lévő kolostorba is. Ezután felsétáltunk a várba, ahonnan nemcsak a kilátást csodálhattuk meg, hanem a kaszárnyát, a várnagyi házat, a sütőházat, a középkori konyhát, a Csabi-tornyot, a püspöki lakószobát, valamint a börtönkiállítást. Ezután Keszthelyre indultunk, ahol a gyerekek bejárhatták a Festetics kastély festői szépségű parkját. Végül egy Balaton-parti sétával zártuk a kirándulásunkat.

Csodálatos két napot töltöttünk el! A gyerekek nagy élvezettel nézték a gyönyörű tájat, az épületeket, kérdeztek, szívták magukba a sok-sok új információt.

Néhány gondolatot szeretnék megosztani Főigazgató Úrral, hogy mennyire „nagy dolog” volt a mi diákjaink számára, hogy az Önök jóvoltából részt vehettek ezen a kiránduláson:

„Örülök, hogy eljuthattam Sümegre, mert….

• „először voltam ott, tetszett nagyon a vár és a templom és a vidék” (Ákos, 6.o)
  • „láttam a Balatont, amit előtte még soha és láttam a Puskás Arénát is és nagyon jó volt a szállás, kedves nénik voltak ott” (Zoli, 6.o.)
  • „szép hotelben laktunk. Még sohasem voltam hotelben” (Balázs, 6.o.)
  • „nagyon szép hely ahol voltunk, köszönöm ezt a lehetőséget”(Ábel, 6.o.)
  • „sok szép dolgot láttunk. A felsős diákokkal megértettük egymást, beszélgettünk és nem a telefonon lógva játszottunk. Szép volt a szálloda és nyugodtan lehetett aludni.” (Bianka, 7. o.)
  • „nagyon szép helyeket láttam. A barátommal sok szép emléket és örömteli pillanatot éltem meg. De az egész kirándulás jó volt és élveztem.” (Milán, 7.o.)
  • „nagyon jól éreztem magam és találkoztam egy youtube videóssal, akinek szerepelünk a videójában” (Zsombor, 5.o.)
  • „a barátnőmmel aludhattam és a várat is meg lehetett nézni” (Patrícia, 8.o.)

Nagyon hálásak vagyunk Önöknek ezért a lehetőségért! Egy életre szóló élménnyel gazdagodtak a gyerekeink, mindnyájan!